Moja przygoda z C64 rozpoczęła się w okresie wakacji
1986 roku, wtedy to dostałem ten wspaniały komputer, chociaż wówczas nie
kryłem rozczarowania, że nie było to Spectrum. Większosć czasu spędzałem
na graniu, trochę później zacząłem pisać proste programy w Basic'u wzorując
się na listingach z "Bajtka". Wsród stosu gier znalazły się w końcu programy
użytkowe i demka. W 1991 roku zdobyłem sensowny monitor języka maszynowego
i wspólnie z Jackalem zaczelismy naukę assemblera. W sierpniu 1991 powstały
nasze pierwsze, skromne produkcje.
Na scenie zadebiutowałem dopiero w lutym 1992,
kiedy to ukończylismy nasze pierwsze demo pt. "Debut" wydane pod szyldem
grupy "Diamond", założonej zresztą przeze mnie (wtedy jeszcze Sir
Artur'a) i Jackal'a (wtedy Mr. M). Wkrótce powstały kolejne produkcje jednoplikowe
"What the hades?" i "Alpha rays", a ich poziom mimo, że nienajwyższy systematycznie
rósł. W tym okresie spróbowałem nawiązać swoje pierwsze kontakty, odpisali
mi Monsoon/Skylight (on dopiero uswiadomił mi jak daleka droga dzieli nas
od polskiej elity, za co jestem mu ogromnie wdzięczny!) i Jumbo/Elysium.
W okresie wakacji powstało nasze pierwsze megademo pt. "XTC". Zostało one
opublikowane na Asphyxia Copy-Party w 28 sierpnia 1992. Nie brało ono udziału
w konkursie, lecz jego wydanie można uznać za nasz własciwy debiut scenowy.
W okresie wakacji podczas pobytu w Gdyni spotkałem się z Hain'em/Elysium,
oraz ludźmi z późniejszego The Conquestadores. Do grupy przyłączył się
Harpoon i Asterix. W czteroosobowym składzie przygotowalismy "Diamond's
gfx collection", oraz "One year Diamond" wystawione na Skylight and Crazy
Boys Copy-Party w grudniu 1992 (zajęło czwarte miejsce). Liczba moich kontaktów
w tym okresie wyraźnie wzrosła, a skład grupy powiększyli Cleve i Tyrant
(później Colbert), natomiast wyrzuceni z niej zostali Harpoon i Asterix.
Na przełomie lutego i marca 1993 wydalismy nasze
ostatnie megademo pt. "Arabesque", w którym poziom kodu był na tyle wysoki,
że ja i Jackal otrzymalismy od Cronos'a propozycję wstąpieniu do grupy
Charged. Po długotrwałym wahaniu (trwającym pół sekundy) przyjelismy ją,
pozostając w szeregach tej formacji do końca jej istnienia. W tym okresie
napisałem kod do kilku inter (także specjalnie dla innych grup np. Agnus),
kolekcji graficznej i kilkanascie częsci do dem. Uczesniczyłem w copy-party
w Tarnowie w grudniu 1993 i czerwcu 1994 (pozdrawiam wszystkich, których
tam poznałem szczególnie ludzi z Charged, Cruise'a, Druida'a, Astaroth'a,
Rico, Asl'a i resztę Nipson, Mr. Boa, ludzi z 3-Lux, Harti'ego, Maję, Zephyra,
Morrisa i innych). Od sierpnia 1993 oprócz funkcji kodera spełniałem rolę
drugiego lidera grupy.
Po wydaniu "Crystal sheep 3" w lipcu 1994 zacząłem
powoli oddalać się od sceny, moje odpowiedzi na listy stały się coraz rzadsze,
w końcu w związku z maturą i egzaminami wstępnymi na studia zaniechałem
działalnosci scenowej. Planowany powrót na scenę i wydanie "Crystal sheep
4" nigdy nie doszedł do skutku, co było wynikiem nie tylko lenistwa, ale
także uszkodzenia VIC'a w mojej "komodzie". Pojawił się również brak jakichkolwiek
bodźców - w kodowaniu na C64 osiągnąłem naprawde wiele i przynależnosć
do tzw. "elity" zaczęła mnie nudzić. Trzecia pozycja w zestawieniach polskich
i wysoka lokata w swiatowych w pełni mnie satysfakcjonowała. Cronos po
spotkaniu ze mną, widząc z mojej strony kompletny brak zainteresowania
tworzeniem dem, wkrótce podjął decyzje o rozpadzie grupy.
Dopiero w tym roku ponownie zbliżyłem się do
sceny, czego owocem jest dentro "Amber cow" (pisane całkowicie pod emulatorem!)
i niniejsza strona poswięcona grupie Charged. O ile stronę tą będę starał
się dalej rozwijać, to jednak powstanie nowych dem i mój powrót do
aktywnego scenowania jest bardzo mało prawdopodobny. Totalny brak czasu
wynikający nie tylko z tego, że studiuję aktualnie na 5 roku Wydziału Lekarskiego
Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego (ta strona może być dowodem,
że ludzie z tego kierunku trochę znają się na komputerach) nie pozwala
mi na zbyt długie przebywanie, w skądinąd bardzo pięknym swiecie osmiu
bitów.