Demo powstało w okresie wakacji 1999 roku, a zostało oficjalnie wypuszczone w październiku 1999.
Amber cow
main code..............................................Sir Art
additional code......................................Jackal
math help..............................................Jackal
design.......................................Sir Art, Jackal
fonts.....................................................Cronos
pictures.......................................Boris Valejlo
cow animation........................................Jackal
additional graphics...................Sir Art, Jackal
music.......................................Compod, Cleve
packer system.......................THCM/W.O.W.
"Amber cow" można uznać
za nieoficjalny produkt grupy Charged. Na czas produkcji tego dema doszło
do reaktywacji grupy tylko w dwuosobowym składzie (Sir Art & Jackal),
a nazwa grupy została użyta bez konsultacji z innymi jej członkami. Ścieżkę
dźwiękową tej produkcji stanowią stare kompozycje Compod'a i Cleve'a, przy
czym nie zostały one nigdzie wczesniej wykorzystane. Grafika została w
znacznym stopniu przeniesiona z PC-eta. Jednak główną atrakcją tego dentra
wydaje się być kod. Po pięcioletniej przerwie Sir Art postanowił ponownie
spróbować swych sił w tym rzemiosle i zrealizował kilka pomysłów, które
męczyły go jeszcze od czasu "Crystal sheep 3". Na uwagę zasługują przede
wszystkim "3d Sierpiński" składający się z 512 punktów, liczony i rysowany
co dwie ramki, "Bump-map" (1,5 ramki!), oraz "Starfield". Godną polecenia
jest również tytułowa "bursztynowa krowa", która dzielnie obraca się wykorzysując
25 klatek animacji (liczona na PC (Lightwave 5.0) i później obrobiona przez
Jackal'a) i może jeszcze częsć z odbijającymi się punktami. Dentro
to było pisane w całosci przy użyciu emulatora Vice (gorąco polecamy ten
emulator!!!) i nie było testowane na C64, więc drobne niedociągnięcia są
możliwe.